tisdag 11 augusti 2009

vimseby

Har druckit morgonkaffe med min älsklingstjej i en soffa där någon haft för mycket fritid, någonstans i Vimmerby. Nu ligger hon i mitt knä och knakar. Smart Jude som droppade något om att jag kunde ta en sladd och sätta i min dator så kunde jag lyssna på musik. Eh, va? Jag tyckte det var väl ambisiöst så sa att jag helt enkelt kunde lyssna ifrån hans dator där sladden redan sitter. Med andra ord, jag vet fortfarande inte vilken sladd man skulle flytta & hans dumma dator kräver lösenord. Ja, han svarar inte på sms heller, så jag kommer alltså inte in. Vafaaan.. Blir redrama med dåliga högtalare tills herrn behagar smsa tillbaka och ge mig lösen.

Idag ska jag vara duktig flicka och handla. Tänkte röja här med, flytta ner alla flyttkartonger till källaren. Haken ligger bara att jag inte vet vart man går till källaren. Så hade jag tänkt tvätta också, men tvättstugan är tydligen i ett annat hus och jag hittar inte dit. MEN, jag hittar till affären, så jag ska i alla fall gå och handla mat. Lax, får det bli. Igår var det fläskfilé. Nåväl, en dusch först och sen dammsugning, men det går väl inte göra för tidigt, allt för lyhört här. Hör fan när grannen vägg i vägg andas. Toppen.



Gode Gud, låt klockan bli fyra. Nu tack.

Inga kommentarer: