måndag 18 januari 2010

Hade jag inte haft så mycket att göra idag hade jag vägrat kliva ur sängen. Men, jag fick snällt göra det ändå. Har i alla fall fått det mesta gjort, alla samtal, möten, och diskussioner är genomförda. Nu luktar hela lägenheten choklad för jag fick för mig att baka, och fram tills jag kommer på att jag dessutom är sugen så kryper jag ner i min soffa som för tillfället är min säng, och läser fortsättningen på min bok. Vackert.




Jag ska somna tom & utbränd och jag ska vakna likadan
Jag ska se mig själv i spegeln och jag ska spotta rakt på min bild
jag ska skrika & dansa i regnet & vinden. Vara vacker, fri och vild.
Jag ska bränna fotografier. Jag ska dricka spriten ren.
Vara oresonlig, intolerant, paradoxal.
Och stupfull vingla fram på vad som kallas ”egna ben”.
Högljudd, ömklig, definitiv. Sentimentotal.
Jag ska bara göra sådant som jag aldrig gjort förut
ja, sånt som inte påminner mig om vem jag var en gång
Jag blir aldrig före detta! Jag tar inte slut!

Inga kommentarer: