onsdag 27 februari 2008

20-låten

du får gärna ringa vet du
jag väntar på dig hela livet om så behövs
att du ska ångra dig
se att jag blöder
plåstra om
blåsa
vyssja

lägga mitt huvud i ditt knä
och liksom fingra i mitt hår
säga att det är över nu
stormen har slutat virvla
andetagen har kämpat sig
ifatt
och
det är du
och
jag
livet ut
men längre ändå.

jag vet att det
kommer att vända nån gång
jag har sprungit i motvind så
himla länge nu
att nån måste höra hur jag
skriker
ropar
skrapar

men det är något som liksom
gnager
äter
biter
och tuggar i hela mig
är det verkligen säkert att
du kommer

tillbaka ?

jag liksom tänker på dig
varenda eviga sekund
och du får liksom tiden att stanna
och hela världen att explodera
bara genom att
andas litegrann

kom tillbaka snart för

just nu delar jag bästishjärta med döden.

Inga kommentarer: