onsdag 20 maj 2009

konsum-shopping är bra för själen

Satt här innan och kände mig som ... Ja, jag vet inte vad, var så uttråkad & kände mig så övergiven. Sambon jobbade, det vill säga, satt i andra änden av rummet och spelade poker, vilket innebär att jag inte får störa honom. Det suger att vara två här hemma, tre med katten, men ändå inte ha någon att prata med.. Fick ett smärre sammanbrott och lipade en skvätt, ville att världen skulle gå under & jag med den, eftersom alla, ALLA, hade något att göra utom jag. Då tog söt-sambo mig under armen och ner till den enda affären i stan som var öppen, konsum, så jag fick handla. Köpte ljus, och nya fina ljusstakar, en stekspade, nya underlägg till bordet & lite allt möjligt. Helt plötsligt känns världen ljusare & nu sitter jag med ett leende på läpparna. Det är bra för själen med shopping. Jag blir lycklig. Löjligt lycklig.


Det är väl tur att det inte behövs för mycket, haha.

Inga kommentarer: