söndag 7 juni 2009

en värkande höft & lakritsfobi, dagen till ära.

Fröken Å kom hit igår, planen var att gå ut och styra upp det på hotellet då det enbart är studenter ute nu. Vi drack cider & lite smågroggar, pratade och hade allmänt trevligt. Lina kom förbi, skulle förfesta med oss, tillsammans med en flaska lakritsshot. Det är farligt. Vi shottade, gick till hotellet, körde ''varannan-drink'' och var bäst i test. Någon dum idiot hällde ut sin drink på golvet under mina skor, varpå dom blir glashala & jag faller ifrån en barstol & med för mycket alkoholhaltiga drycker i blodet föll jag pladask. Ingen reaktionsförmåga, what so ever. Det kändes inte då, men upp kom jag minsann inte. Fröken Å skrattade i ungefär ett halvår innan hon insåg att jag med ostadiga ben och is-skor inte kommer upp ifrån golvet. Hon hjälpte mig, till slut. Jag skämdes lite halvt ihjäl och vi gick och satte oss i trappen till tredje våningen. Vi skrattade till magen krampade & sedan begav vi oss iväg mot kvällens största mål: Grillen. Mina skor dödade mina hälar så de åkte i väskan och vi fick skjuts två kvarter av några som tydligen kände mig (alla känner apan, apan känner ingen) för att de tyckte synd om mig som fick gå barfota. Vi handlade baconburgare och gick hemåt för att äta. Somnade, vaknade, hade dödligt ont i högra sidan på grund av mitt stilfulla fall mot stadshotellet fina stengolv, åt bakismat & tog bilen till Höreda för att titta på hus. Åkte till campingen och skulle köpa glass där jag gjorde det fatala misstaget att köpa en bägare med lakritsglass. Det vände sig omedelbart i magen & jag insåg att det är sjukt dålig planering att dricka lakritsshot & dagen efter tro att det går ner lakritsglass.


Phu.


Nu blir det bakfyllemys i soffan tillsammans med lillsnutta och så ska jag redan nu börja längta till nästa helg, wiho. Då blir det Rockabilly i Pilabo med fina fröken fräken. N. A. J. S.

Inga kommentarer: