fredag 11 november 2011

jag ska måla hela världen

Klär mig i för stora kläder och sparkar höstlöv som kommer i min väg. Världen är vit idag, överallt man ser är det vitt. Jag bättrar på färgerna lite och köper blodrött och senapsgult och mossgrönt och plommonlila. Och vitt, såklart. Genomgående vitt. Idag ska världen bli en vackrare plats, för idag är det min bröllopsdag och jag har lite lycka i kroppen och när jag sparkar löv så omfamnar jag världen litegranna. Mitt hem luktar nytvättat och kaffe och sängkläderna är fortfarande rena för jag har inte sovit i min egen säng på jag minns inte hur länge. Jag flätar håret och det är lika ostyrigt och jobbigt som varje dag, men idag gör det inte så mycket alls, för idag trängs det lite sparvar i mitt hjärta och det växer en blomma utanför mitt fönster som vägrar låta sig tämjas trots frost och kyla och om den kan, då kan jag också.

Jag ska måla hela världen idag. Välkommen.

Inga kommentarer: