onsdag 7 maj 2008

someday

Springer runt i jordgubbsmönstrat förkläde, dricker bubbel med bär i och bakar bullar på löpande band. Slänger ihop en paj sådär över axeln, och bär runt på min minsting som skriker värre än den värsta bebisen. Någon dag kommer jag göra någon väldigt lycklig, passar utmärkt som hemmafru. -ler- Solen gör mig uppåt och utåt, nio skoldagar kvar sen börjar livet. Lite ledsamt att alla planer vi hade om att jag skulle bli din hemmafru gick i stöpet, men raring, det sista som lämnar en människa är hoppet. Jag kommer aldrig sluta hoppas, och nu känns det sådär bra igen, med allt du säger till mig. Du är lycka för mig, älskling.

Tror jag ska ta en liten paus i bakandet och kokandet, och sätta mig på balkongen.. Mitt glas behöver bara påfyllas, sen ska solen få smeka mitt ansikte. Sällskap, någon?

Inga kommentarer: