onsdag 21 november 2007

tears dry on their own

' det vet du. ' Herregud, nej. Hur skulle jag kunna veta det? För att du säger det? Du kan säga det fem miljoner gånger och jag vet ändå inte, för du visar det inte.

Fick gå hem fyra och en halv timme tidigare från jobbet idag. Jag hatar att misslyckas. Jag skulle klara mig igenom kvällen. Men, det var för egoistiskt. Jag gjorde mer skada än nytta ikväll. Kan ju inte sitta där och försöka trösta någon när jag själv måste springa in i personalrummet var femte minut och storlipa. Kan ju inte försöka lura i dessa stackars människor att det finns något bra, att morgondagen kanske blir bättre, när jag inte tror på det själv. Kan ju inte uppmuntra någon när jag själv inte ser något ljus alls.
Men jag hatar att misslyckas.
Och jag hatar att jag är en sån jävla idiot hela tiden.

jag skulle andas i det tomrum som blev över
om du lämnade mig nu

Inga kommentarer: