tisdag 1 juni 2010

AF och försäkringskassan

Okey. Som tidigare konstaterat, (här), kan vi nog stryka intelligens ifrån min meritlista, men den här gången fattar jag ärligt talat fortfarande inte. Var nere på AF och härjade om några papper. Skriva på hit och dit, och jag fattar ingenting. Bara det gjorde att de skrattade åt mig. Sen kom följande samtal:

- Men alltså, om jag har typ feber en dag, måste jag skriva ett "S" här då? Även om jag inte skulle jobbat den dagen? Det står ju liksom att "S" betyder sjuk, säger jag
- Ja, men det skriver du ju bara i om du anmält dig sjuk till dom, säger han och pekar mot försäkringskassans lilla hörn
- Men vadå, menar du att jag är medlem där också?!, häver jag ur mig och det blir mer än lovligt tyst i rummet, innan alla bryter ut i årets asgarv.


Seriöst. Är alla med i försäkringskassan per automatik? Och i så fall, hur fan ska jag kunna veta det?

Inga kommentarer: