söndag 23 november 2008

intro

Jobbat hela helgen, elva timmar igår, tolv idag. Och faktiskt har det varit helt underbart trots kaos. Jag älskar mitt jobb. Jag älskar att vårda, ömma, ta hand om. Jag älskar att behandla det friska i människan. Jag älskar att måna om de sjuka. Jag älskar det. Sa jag att jag älskar mitt jobb? Kaos, som sagt. Men min lilla tjeja räddade dagen. Hon är så härlig, och jag blir glad bara utav att se henne. Lite som en liten storasyster. Hon är underbar.
Och trots minimalt med sömn inatt så är jag pigg som en lärka. Eller, det var kanske att överdriva, men pigg i alla fall! Inatt blir det andetag i ryggen, och händer omkring. Bäst.

Nu väntar bara bio i fjällstugan, IH! Jag har pirr i magen, och känner mig så läskigt glad över ingenting. Skönt.



Mjau, i tell you later, baby.. -ler-

Inga kommentarer: