söndag 7 december 2008

and you better run to me

Idag har jag varit duktiga dottern. Tillbringade minst en timme tillsammans med mamma nere på Open Mind-utställningen, åkte hem till pappa och kramades, åt, och tittade på film, åkte till ica - handlade nya ljus, åkte till graven och tände samt bad. Jag måste vara en underbar familjemedlem, haha. Bara farmor och sis som inte hanns med idag. Sen hade hela familjen varit involverade i min dag, haha.

F.ö går jag sönder av skratt inför min far. Han har tapetserat om hemma och var så ivrig över att visa det att han inte hann se min nya piercing, men följande samtal löd;

P - ''Ja, jag valde den färgen du sa, eftersom du sa att det var snyggare, och det blev väl bra va?''
N - ''Javisst, det blev..''
P - ''Men vad har du gjort?!''
N - ''Jättefint.''
P - ''Ja, det där var ju inte så fint.''

Haha. Och han hade sötaste tonfallet med.. Och efter höll jag på att dö igen...;

P - ''Vill du ha mat?''
N - ''Ja, det kan jag ta..''
P - ''Ah, jag har varit hungrig heeeeela dagen, har bara ätit frukost idag.''
N - ''Varför?''
P - ''Jag väntade på Kung vid lunch, men hon kom aldrig! Och sen när hon kom vid tre så hade hon ingen mat med sig....''
N - ''Men herregud, du kan väl laga egen mat?''
P - ''Ja, men... Jag är ju van vid att äta tillsammans med henne... Och att hon gör mat.... I vilket fall som helst så slutar hon inte förren klockan fem! Jag kommer döööööö!'' (lägger sig ner på köksgolvet och vrålar, HÖGT)
N - ''Men, det finns ju mat här, du kan väl äta tillsammans med mig? Klockan är för övrigt fyra, så hon kommer ju snart.''
P - ''BUHUUUUU, JAG KOMMER DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ''

Jag dog, seriöst. Han är inte klok, på riktigt. Haha. Nu blire M och mys. Ciao!

Inga kommentarer: