tisdag 16 december 2008

du behöver inte säga något

Om jag fick välja skulle jag välja att flytta in i dina lungor
eller att bo på ditt högra nyckelben
I dina lungor skulle jag blåsa glitter och drömmar så du alltid kan vara lycklig
för du är så satans vacker när du ler
och på ditt nyckelben vill jag vila eftersom du är allra varmast där
och det luktar så ljuvligt när jag lägger huvudet mot din axel

Om jag kunde skulle jag komma på de bästa skämten om och om igen
varenda dag
bara för att se dina ögon tindra sådär som bara dina ögon kan
och för att dina smilegropar
djupnar så mycket att
det gör ont i mig

Om jag kunde skulle jag viska kärlek i ditt öra varenda sekund
av dygnets tjugofyra timmar

och
om
jag
fick
bestämma
skulle
det
vara
allt
du
begärde

för att vara lyckligast i hela världen.

1 kommentar:

Anonym sa...

så vackert..