måndag 22 december 2008

pms-tant

Kommer till jobbet, en kvart tidigare, precis som jag brukar. Ringer på dörren. Ingen öppnar. Ringer på igen, ser RK på kontoret. Ingen öppnar fortfarande. Ringer på igen - gånger tre. RK lyfter på arslet och tar sig ut i tamburen, öppnar och frågar vad jag vill. Jag påpekar att jag håller på att frysa ihjäl och svaret blir ''So?'' ,.. Fan, vilken trevlig arbetskollega. I nästa sekund klämmer herrn fulkomligt sönder min frusna vänsterhand. Som straff påstår han, för förra veckan när jag gav honom finaste lårkakan 2008. Haha. Han var på G idag, må jag säga. En stund senare stod han i köket och försökte hetsa mig, orden ''plocka'rååå, kom och plocka'råå!'' plus blattevevningar med händerna är ju sååååå taggande, hahaha. Gravade mest åt honom. Till slut blev han gulle igen och lämnade sitt sista snus till mig så jag inte skulle somna under natten.

Fick för övrigt ett sms om att det är min pms-vecka nu, det är förmodligen därför jag är så gnällig och tetig för tillfället, så föregående inlägg bör tas med en nypa salt, jag är inte alls sådär down som det verkar. Bara ibland, och det är kvinnohormonernas fel, jag lovar!

Nu griljerar jag skinka igen, trots att jag lovade mig själv att förra gången var första och sista i mitt liv. Äsch, wth. Jag måste ju göra mitt jobb. (Även om jag själv skulle önska att det inte inkluderade att griljera äcklig fucking JULskinka!)


Hepp, ett bloss och lite poesi. Kanske kommer upp något mer blödigt inatt, som det brukar. Håll till godo!

Inga kommentarer: