måndag 5 januari 2009

angel

''you're lucky when love comes your way, you're lucky in every single game you play. but you think it's almost Judgment Day - you should be smiling while the world is throwing roses at your feet. when are you gonna believe? if you could see you like i do, you'd see everything's gonna be alright. if you could see you like i do you wouldn't have to cry.''


Hennes röst i mitt öra, hennes hand som smeker min kind. Jag älskar hur hennes röst blir sådär hes när hon sjunger för mig, och jag älskar hur hon åter blåser glitter i mina lungor. Jag älskar henne för att hon är den enda som kan ta mig, som kan ta alla tårar, som välkomnar alla skrik. Jag älskar henne. Hon läste högt för mig ur dagboken igårkväll och jag önskar det fanns krafter över till att göra någonting åt orden där. Jag läser aldrig vad jag skrivit. Men hon gjorde & jag blev tvungen att lyssna. Jag tror jag förstår nu, jag tror jag förstår.

Jag kommer aldrig att komma ur det här levande. Men för hennes skull tänker jag försöka.

Inga kommentarer: