torsdag 1 januari 2009

jag kunde inte sagt det bättre, på långa vägar

Nu sitter man här. Bakfyllan kommer krypandes och det nya året är här.
Så mycket blev det med det nyårsfirandet... Som jag sa, ensam bland folk. Det känns så.
2009 känns inte annorlunda än så länge. Ingen har friat till mig, inga mirakel har skett i tredje världen och inga stjärnor har fötts för mänsklighetens skull.
Men mirakel är överskattade, bröllop slutar oftast med skilsmässa och hela Sveriges stadsbudget skulle räcka för att ge mat åt alla behövande.

Vi lever i en pissig värld. Och vi är alla ensamma i slutändan.

Jag hatar mig själv för att jag skriver detta, men det ger mig i alla fall någon slags sinnesfrid.
Snart har vi dansat färdigt i nyårsnatten, och väntan på nästa års fester och upplevelser börjar. Det är väl inte alltid lätt, men oftast nödvändig att se sig själv i spegeln och ifrågasätta vad det är man ser.

Det man ser ljuger.

Man bygger sin värld genom andra, och andra genom en själv. Se bara till att inte bygga för högt, och att använda en bra grund.

Hoppas 2009 blir ett vackert år, för dig, och för mig.
Ta hand om dig.

Inga kommentarer: