lördag 24 januari 2009

dom blodigaste krigen är alltid inbördeskrigen


Jag hade planerat en lugn kväll tillsammans med min far ikväll, men när jag kom hem hade vi tydligen gäster. Någon sover i min säng så jag kryper upp i en fotölj med mitt glas vin, som syster för övrigt bjuder på, och stannar här hela natten. Jag ska sippa Martini, jaga demoner & röka. Hela natten. Dom blodigaste krigen är alltid inbördeskrigen. Jag ljög, och jag ljuger fortfarande. Jag tycker något djävulskt mycket om dig, och jag är något djävulskt rädd att förlora dig igen. Bara att erkänna att... Ja, jaaaa, jag blir ledsen. Jag är rädd att du ska ångra dig. Mina demoner kryper närmare och viskar inuti mig att det blir så. Jag drömmer mardrömmar om hur det blir så. Hela min existens påminner mig om hur hon är mycket bättre. Hur mycket mer ni har gemensamt. Men, jag och min Martini och mina cigaretter ska försöka jaga bort det onda inatt. Uppkrupen i min fotölj ska jag ta död på allt det där. Jag ska ge dig en chans till, för att du är den enda som någonsin kommit innanför. Jag ska ge dig en ärlig chans, och om du använder den till att göra mig illa igen får du det. För jag älskar dig.


.. och samtidigt sjunger själarna om evig olycka i mitt inre - min själ är svart & jag kommer aldrig göra mig värd dig.

Inga kommentarer: